قابل توجه آقای سرپرست

بانک آینده بیشتر نیازمند سرمایه مردمی است تا سرمایه مالی!

پیام اقتصاد آنلاین:از زمانی که پیام اقتصاد آنلاین نخستین گزارش انتقادی خود را در قبال رفتار غلط بانک آینده با ارباب رجوع منتشر کرد (اینجا بخوانید) تقریبا روزی نیست که از طرف خوانندگان موارد دیگری به قسمت پیام های مردمی ارسال نشود.این نشان می دهد بانک مذکور منهای اینکه درگیر بلبشوی مالی و مدیریتی است در حوزه تکریم ارباب رجوع نیز جایگاهی ندارد .


بانک آینده بیشتر نیازمند سرمایه مردمی است تا سرمایه مالی!

اظهارات اخیر سرپرست بانک آینده هم نشان می دهد به طور کل در دورنمایی که برای این بانک تعریف شده آنچنان موضوع پاسخگویی ،تکریم ارباب جوع و احترام به مردم  تعریف نشده زیرا در سخنان آقای سرپرست این نکات تقریبا وجود ندارد!

در واقع در سخنان این مقام ارشد بانک آینده، بیشتر مسائل مربوط به افزایش و جذب سرمایه مالی مطرح است نه سرمایه مردمی .در نگاه نخست این موضوع صحیح است ولی این این درحالیست که روشن است هیچ نهاد و سازمان اقتصادی بدون داشتن پایگاه و جایگاه مردمی نمی تواند از منظر اقتصادی نیز نهاد معتبر و مطمئنی تلقی شود.هرچند ممکن است که مدیران بانک آینده معتقد باشند بی نیاز به اصل پاسخگویی و توجه به ارباب رجوع می توان به سرمنزل مقصود رسید!

مرادی رئیس هیئت مدیره و سرپرست بانک آینده اخیرا گفته است:« پس از ادغام بانک تات با 15 نهاد مالی و تعاونی، بانک آینده از بدو تشکیل و به صورت ساختاری، با کسری نقدینگی ناشی از انتقال دارایی‌های فاقد جریان نقدی که عمدتاً شامل ملک، مستغلات و پروژه‌های نیمه تمام در مقابل بدهی‌های عند المطالبه خود مواجه بوده است. به همین منظور اصلاح ساختار و بازسازی بانک آینده برای دستیابی به جایگاه واقعی آن در اولویت‌های برنامه‌های هیئت مدیره قرار گرفته است.»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد اصل در بازسازی جایگاه این بانک قبل از مسائل مالی ،لزوم پاسخگویی و توجه به مطالبات مردمی است.پیام اقتصاد آنلاین چندی قبل در گزارشی به مردم (اینجا بخوانید) اعلام کرد که علیرغم پیگیری های اولیه از سوی روابط عمومی این بانک در مورد عدم احترام به متقاضیان وام در این بانک دیگر هیچ پیگیری صورت نگرفت.این یعنی این بانک اصل موضوع را فراموش کرده و به سراغ فرعیات رفته است.

به نظر می رسد بجاست مدیران ارشد این بانک قبل از هر اصلاحی فکری به حال معضل پاسخگویی و روابط عمومی این بانک نمایند.در گام بعدی نیز بخش بازرسی بانک مذکور به شدت فشل و سردرگم به نظر می رسد زیرا از بررسی موضوعات ساده نیز عاجز است.به صورت کلی هم باید در موضوع احترام به مشتریان این بانک فکری اساسی کند زیر ا از فیدبک های گزارش های انتقادی پیام اقتصادآنلاین بر می آید که این بانک در زمینه ضعف های عمده ای دارد.اگر این موارد اصلاح شد سپس می توان رفت سراغ افزایش سرمایه و مسائل مرتبط به آن.

 

انتهای پیام/