• تاریخ : شنبه 6 مرداد 1403
  • برابر با : 27 - 2024 July
  • ساعت :

    اخبار ویژه

    افتخاری جدید برای پتروشیمی مارون: رشد ۱۱ درصدی درآمد عملیاتی و ۹ درصدی سود عملیاتی 31 خرداد 1403 خبر‌های خوش دکتر انصاری نیک: پتروشیمی بندرامام تولید پلیمر راهبردی EPDM را در دستور قرار داد/ جایگاه جهانی ایران در تولیدات PP و PVC ارتقا می یابد 27 خرداد 1403 درخشش بانک پاسارگاد در میان 500 شرکت برتر کشور 3 بهمن 1403 اختلاف 2 هزار درصدی حقوق معلمان ایران و اروپا 25 بهمن 1403 حضور پرافتخار شرکت پتروشیمی شازند در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه صنعت پلاستیک روسیه 17 خرداد 1403 ﺗـــــﺮﺱ ﺍﺯ ﺗﻐــﯿﯿﺮ ! 9 اردیبهشت 1403 تشریح دستاوردهای پتروشیمی فارابی 2 تیر 1403 مدیرعامل ایمپاسکو: بخش خصوصی، 4 ساله معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین را فعال می کند 21 اردیبهشت 1403 برنامه توسعه 5 عنصر حیاتی و راهبردی توسط ایمیدرو طی سال جاری 29 خرداد 1403 بانک پاسارگاد برای سومین بار پیاپی به‌عنوان محبوب‌ترین نام تجاری صنعت بانکی کشور در تمام گروه‌های بانکی انتخاب شد 25 تیر 1403 امیر میرمنصف به مدیرعاملی بهمن موتور منصوب شد 24 مرداد 1403 برگزاری نشست کمیته راهبری اهداف استراتژیک شرکت صبا فولاد خلیج فارس 16 مرداد 1403 دهم مرداد،ششمین سالگرد افتتاح کارخانه گندله سازی فولاد سنگان 10 مرداد 1403 زمین سیاست دیگر تماشاچی ندارد 10 اسفند 1403 سقف انتقال وجه پایا در درگاه‌های اینترنت‌بانک تجارت افزایش یافت 27 شهریور 1403 طرح‌های توسعه‌ای پیربکران در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد 28 تیر 1403 ترسیم نقشه راه جدید برای پتروشیمی کشور ضروری است 29 بهمن 1403 عدم اکتشاف معادن در ایران، پاشنه آشیل صنعت فولاد است 1 تیر 1403 اهداي نخستين محموله اکسيژن توليدي شرکت فولادسفيددشت به بيمارستان‌هاي استان 2 اسفند 1403 حرکت ذوب‌آهن اصفهان به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست 3 آبان 1403

    یادداشت

    مردم؛ قوه مجریه را به طبیب قلوب می سپارند
    13 تیر 1403 ساعت 11:26
    علی عبدالملکی

    مردم؛ قوه مجریه را به طبیب قلوب می سپارند

     تحلیلگران پیش بینی می کنند که مردم در مرحله دوم انتخابات ممکن است شیوه دیگری را برای بیان حرف های ناگفته و حقوق از دست رفته خود اتخاذ نمایند و اینبار اندیشه های مردم محور، آزادی خواهانه و عدالت جویانه دکتر پزشکیان مورد استقبال گسترده تری از مردان و زنان کشور عزیزمان در پای صندوق آراء قرار گیرد.


    استراتژی‌های بقا: ساز و کارهای مدیریتی صنعت نفت در دوران تحریم‌های بین‌المللی
    22 خرداد 1403 ساعت 18:45
    دکتر علیرضا زمان‌پور

    استراتژی‌های بقا: ساز و کارهای مدیریتی صنعت نفت در دوران تحریم‌های بین‌المللی

    صنعت نفت، به عنوان یکی از حیاتی‌ترین صنایع اقتصادی جهان، به ویژه برای کشورهایی که به عنوان تولیدکننده و صادرکننده نفت شناخته می‌شوند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تحریم‌های اقتصادی و سیاسی می‌توانند تأثیرات عمیقی بر این صنعت داشته باشند. این متن به بررسی ساز و کارهای مدیریتی در صنعت نفت در دوران تحریم پرداخته و راهکارهای مختلف مدیریت برای مقابله با چالش‌های ناشی از تحریم‌ها را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

     


    تبیین پویایی ها در جهان در حال تغییر صنعت گوشت
    17 خرداد 1403 ساعت 19:20
    دکتر حسین شیرزاد

    تبیین پویایی ها در جهان در حال تغییر صنعت گوشت

     طی دو دهه گذشته به شکلی نسبتا پایدار، محصولات حیوانی 16 درصد از کل تجارت محصولات کشاورزی را تشکیل می‌دادند اگرچه نگرانی های فزاینده ای در مورد پایداری غذاهای حیوانی از نظر سلامت انسان و سیاره وجود دارد ؛ اما ارزش تولید جهانی گوشت از حدود 65 میلیارد دلار در سال 1961 به 366 میلیارد دلار در سال 2014 (در دوره ثابت 2004-2006 دلار آمریکا) افزایشی بیش از 500 درصد داشته است .


    لزوم توسعه روابط عمومی به سمت برندسازی
    11 خرداد 1403 ساعت 17:41
    سید فرید میرموسوی

    لزوم توسعه روابط عمومی به سمت برندسازی

    به باور بسیاری، مهم‌ترین کارکرد روابط عمومی‌ها، پیام‌رسانی است و بنا به برخی تعاریف؛ پیام یا پیغام، مجموعه‌ایست از اطلاعات که از سوی فرستنده‌ای برای یک یا گروهی از گیرندگان فرستاده می‌شود. پیام‌ها، از کلمات یا تصاویری تشکیل می‌شوند که ممکن است پیچیده به نظامی از رمزگان یا سپهری از نشانه‌ها باشند. «مارشال مک لوهان» در کتاب «درک رسانه‌ها» معتقد است؛ فن‌آوری به شکلی پیاپی و بدون مقاومت، درک ما را عوض کرده، جامعه را شکل داده و تغییرات اجتماعی را موجب می‌شود. از این رو، رسانه‌ها را نیز به عنوان بخشی از فن‌آوری و جنبش تحول آفرین قلمداد کرده و جمله‌ی مشهور «رسانه، پیام است» را، بیان نمود. گرچه این حرف بیراه نیست و نمونه‌ها و مصادیق آن را می‌توان دید و مشاهده کرد، اما نمی‌توان به شکلی افراطی بدان مؤمن بود. زیرا گاهی انواعی از رسانه‌ها، محبوبیت خود را در جامعه یا جوامعی، یا در دوره یا زمانه‌ای از دست می‌دهند و نتیجتا نمی‌توانند هم معنایی خود با مفهوم پیام را حفظ نمایند. از دیگر سو، اشخاصی چون «کاستلز» و «ژان بودریار» در نقد سخن مک لوهان، نَه تنها رسانه را خود پیام ندانستند، بلکه این گونه بیان داشتند که؛ «پیام، رسانه است» لیکن صحت این سخن را نیز نمی‌توان بر تمامی زمان‌ها و مکان‌ها منطبق دانست. آن چه دانسته شده آنست که؛ شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی گفتمانی، نقشی مؤثر در کارآمدی و ناکارآمدی هر دو نظر و مصادیق عینی و عملی آن داشته و چنانچه به یکی به دیده‌ی «تـز» و به آن دیگری به چشم «آنتی تـز» بنگریم، شاید بتوان راه سومی را پیشنهاد داد. این «سنتـز» زمانی محقق می‌شود که فارغ از هیاهوی پیام‌رسانی و بی‌هراس از غول سالاری رسانه‌ای، هریک را در جایگاه خود ارزش و مقام داده و ظرف و مظروف را هم قدر بدانیم.


    در اختیار داشتن جریان هدایت اذهان عمومی مشروط به داشتن روابط عمومی کارآمد است
    8 خرداد 1403 ساعت 16:46
    ابوالفضل شهابی

    در اختیار داشتن جریان هدایت اذهان عمومی مشروط به داشتن روابط عمومی کارآمد است

    کارکنان و مدیران روابط عمومی‌ها در صنعت بیمه طی سال ها و دهه‌های گذشته همیشه نقش موثری در سازمان خود برعهده داشته و ویترین مجموعه کاری خود بوده‌اند. با توجه به اینکه با سرعت شتابان تحولات نظری و تکنولوژیک ارتباطی در حال وقوع است، روابط عمومی‌ها به عنوان پیشانی سازمان ها و شرکت ها ناگزیر به حرکت سریع هستند تا ازقافله پیشرفت جا نمانند.


    ضرورت تبدیل (اندیشه ادراکی) به (کنش ادراکی) در روابط عمومی ها
    27 اردیبهشت 1403 ساعت 15:54
    حسین طالبی

    ضرورت تبدیل (اندیشه ادراکی) به (کنش ادراکی) در روابط عمومی ها

    امروزه شناخت مخاطب همان مفهوم گذشته از مخاطب نیست. مخاطب امروزه کسی نیست که پیامهای منتشر شده در رسانه های گروهی را ببیند و بشنود و یا بخواند و بی کم و کاست آنرا بپذیرد، بلکه مخاطب امروز، فهم پیام را بر مبنای مفاهیم شکل گرفته در ذهن خود دریافت می کند .


    معلوم نیست در مملکت چه خبر است!
    23 اردیبهشت 1403 ساعت 13:18
    الهام معصوم زاده

    معلوم نیست در مملکت چه خبر است!

     عده‌ای به عمد در قانون بندهای ضد رشد تولید و سرمایه‌گذاری داخلی می‌چپانند و به زور سعی دارند ورای صلاح کشور عمل کنند! (بند س) که خوشبختانه فعلا موفق نشدند


    هوش مصنوعی، فرصت یا چالشی جدید در صنعت رسانه ؟!
    18 اردیبهشت 1403 ساعت 17:19
    علیرضا عرب

    هوش مصنوعی، فرصت یا چالشی جدید در صنعت رسانه ؟!

    با توجه به تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل، آیا این تاثیر بر رسانه ها چالش آور است یا شاهدآغاز طلوع عصری نوین بر صنعت رسانه و خبر هستیم؟


    قالیباف و تندروها به توافق رسیدند
    14 اردیبهشت 1403 ساعت 03:07
    ایمان اسلامی بین

    قالیباف و تندروها به توافق رسیدند

    محمد باقر قالیباف روزهای سختی را از نظر سیاسی می گذراند.او از هر جهت توسط تندروها تحت فشار قرار گرفته تا به خواسته های آنان تن دهد.او حتما می داند اگر به این خواسته ها تن دهد چه بسا کرسی ریاست مجلس را حفظ کند ولی نهایت یک سخنگو بیش نیست و اگر هم به خواسته ها تن ندهد به نوعی مهر تایید بر پایان عمر سیاسی خود زده است.


    از التهاب آفرینی در داخل کشور خود داری شود
    14 اردیبهشت 1403 ساعت 02:50
    رضانصری

    از التهاب آفرینی در داخل کشور خود داری شود

    صدور احتمالی حکم جلب نتانیاهو و برخی مقامات ارشد رژیم اسرائیل توسط دیوان کیفری بین‌المللی شاید مهم‌ترین اتفاق از زمان تأسیس اسرائیل باشد. این اتفاق چنان جدی و حائز اهمیت خواهد بود که لازم است از الان برای مواجهه با آن در داخل کشور - با هماهنگ‌سازی تمامی نهادها - برنامه‌ریزی شود.


    نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی
    5 اردیبهشت 1403 ساعت 14:34
    محمد رضا سبزواری

    نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی

     تولید کیفی هر محصول یک کمیت قابل اندازه‌گیری است و رابطه مستقیم با کل فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدا تا انتهای فرایند تولید دارد، نیروی انسانی در کل این فرایند نقش دارد، نیروی انسانی با توجه به تفاوت توانائی(میزان تجربه و دانش، توان فکری و جسمی) مسلماً بدون خطاء و اختلاف نخواهد بود و این امر می‌تواند تاثیر مستقیمی در کیفیت داشته باشد، پس بایستی به روشی این خطاها و اختلافات را به حداقل رساند.


    چگونه مقابل اقدام احتمالی اسرائیل بایستیم
    28 فروردین 1403 ساعت 13:59
    جواد امام

    چگونه مقابل اقدام احتمالی اسرائیل بایستیم

    پاسخ تنبیهی ایران به  #اسرائیل که برآمده از حق دفاع مشروع بود، به رغم بازدارندگی هوایی دولت های امریکا، بریتانیا، فرانسه و… ، هیمنه نظامی و پدافندی اسرائیل و همچنین قدرت‌نمایی بلامنازع این رژیم اشغال‌گر و کودک‌کش را به چالش کشید.


    منابع انسانی دیروز، امروز با عنوان سرمایه انسانی، مهمترین دارایی هر سازمانی تلقی می شود
    28 فروردین 1403 ساعت 00:50
    حمید محمدی رفیع

    منابع انسانی دیروز، امروز با عنوان سرمایه انسانی، مهمترین دارایی هر سازمانی تلقی می شود

    در خصوص دلیل نامگذاری روز 25 فروردین به عنوان روز ملی منابع انسانی می توان به این موضوع اشاره نمود که برای اولین بار در کشور، درسال 1391 در مدل تعالی 34000، روز ملی منابع انسانی پیشنهاد و به سازمان ها ارائه شد و به تدریج مورد استقبال سازمان ها قرارگرفت. از این جهت که شکوفایی و تعالی انسان در سازمان ها؛ هدف اصلی مدل 34000 است و این روز در تقویم، مصادف با سالروز بزرگداشت مقام عطار نیشابوری؛ نظریه پرداز تعالی هفت مرحله ای (هفت وادی سلوک در تصوف) می باشد، ایجاب می کرد که این روز همزمان به عنوان روز ملی منابع انسانی نامگذاری گردد.


    اهمیت نوآوری فناوری در سازمان‌ها
    27 فروردین 1403 ساعت 16:22
    یوسف یوسفی

    اهمیت نوآوری فناوری در سازمان‌ها

    نوآوری برای سازمان های صنعتی که موتور اصلی اقتصاد جهان هستند، فرصت هایی استثنایی و چالش های ژرف به همراه دارد. نوآوری ضمن اینکه ابزار قدرتمندی در ایجاد تمایز رقابتی به شمار می رود و به شرکت ها نیرو می دهد که به بازارهای تخصصی تازه رخنه کند و به حاشیه سود بالاتری برسند، نوعی مسابقه رقابتی نیز هست که باید با شتاب و مهارت و دقت در آن پبش تاخت. برای یک شرکت نوآور بودن کافی نیست بلکه برای موفق شدن، باید بهتر از رقبایش نوآوری کند. در این یادداشت به سوالاتی در این حوزه پاسخ خواهیم داد که سه تا از مهمترین این سوالات عبارتند از:


    مخالف رویکردهای جمهوری اسلامی هستم اما...
    26 فروردین 1403 ساعت 17:56
    احسان سلطانی

    مخالف رویکردهای جمهوری اسلامی هستم اما...

    مخالف موشک پراکنی در شرایط فعلی بودم و هستم و معتقدم بازدارندگی اصلی از نظامی دموکراتیک، جامعه‌ای متحد و پویا و اقتصادی قوی و توسعه پایدار می‌گذرد.


    برو بالا