چرا نمی خواهند با بانک آینده برخورد کنند؟!/ چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده!

پیام اقتصاد آنلاین:اگر از من بپرسید مهم ترین خبر کشور چیست؟میگویم بانک آینده به عنوان ناسالم‌ترین بانک‌های کشور(بخوانید فاسدترین)،سال 1401 بااضافه برداشت ۵۷ هزارمیلیارد تومانی از بانک مرکزی، عملا  ۲۵درصد از رشد پایه پولی رابه خود اختصاص داد.


چرا نمی خواهند با بانک آینده برخورد کنند؟!/ چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده!

به عبارت دیگر، یک چهارم از کل پولی که در سال ۱۴۰۱ چاپ شده، برای سرپا ماندن بانک آینده بوده و کل اقتصاد ایران ۷۵ درصد دیگر را تشکیل داده‌اند!این بانک به دلیل تخلفات عمده مدیرانش در ادوار گذشته، روزانه ۱۶۰ میلیارد تومان یعنی ماهانه حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان زیان جدید خلق می‌کند.

بانک آینده و شرکت‌های زیرمجموعه اش سال گذشته ۶۳.۳ هزار میلیارد تومان زیان جدید ایجاد کردند؛ یعنی ۳.۶ برابر زیان گروه خودروسازی ایران خودرو و  ۲.۸ برابر زیان گروه سایپا!

این بانک طی سال‌های گذشته ۷۵ درصد از کل تسهیلات خود یعنی ۱۲۹ هزار میلیارد تومان را به شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با خودش پرداخت کرده است.

این بانک با هدف تامین مالی شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با خود تشکیل شده است اما هزینه ناترازی آن به کل اقتصاد ایران و مردم تحمیل می‌شود.

حتماً میدانید #علی_انصاری بعنوان ابربدهکار بانکی و مالک #ایرانمال یکی از این اشخاص است. ایرانمالی که با دهه گذشته، همینگونه ساخته شد. یعنی بخش مهمی از چاپ پول کشور به بانک آینده تخصیص داده شد و بانک هم این اعتبارات را به علی انصاری وام می داد. او هم با ساخت ایرانمال، چه ثروت چه ثروت عظیمی را برای خود و اطرافیانش خلق کرد. دم آخر همان تسهیلات را هم پرداخت نکرد و ابربدهکار بانکی بود!

اگر هم پرداخت می کرد در مقابل ارزش ایرانمال هیچ بود. یعنی بخشی از تورم حاصل افزایش #نقدینگی در سالهای گذشته فقط مختص یک نفر بود و آن هم علی انصاری بود!

حالا هم که در سال 1401 این رکورد را زده اند. عملاً حاکمیت، اعم از دولت، قوه قضائیه و مجلس مقابل این بانک و این شخص لُنگ انداخته اند! حالا بروید بدنبال اخبار درجه چندم باشید و چندروز درگیر مسائلی که شاید مهم باشند ولی مقابل این رویداد، یک قطره مقابل دریا هستند!

بیش از دوسال است که تسهیلات اشتغالزایی، حمایت از تولید، خرید کالا و غیره را برروی مردم و تولیدکننده های خرد بسته اید با عنوان اینکه افزایش نقدینگی تورم ایجاد می کند و مردم با خرید کالا و تولیدی، تورم را بالا می برند.

مردم بانک به بانک برای افزایش پول رهن منزلشان، برای درمان برای درمان فرزندشان، برای عروسی و خرید جهیزیه دختر و پسرشان می چرخند و بانک ها به آنها نه می گویند، دست آخر مشخص می شود که یک چهارم از افزایش نقدینگی فقط به یک بانک فاسد با آدم های معلوم الحال و تخلفات عدیده، رسیده!

اینجا جزو همان گلوگاه هایی است که نمی خواهید شناسایی کنید؛ نمی خواهید برخورد کنید. طی سالهای گذشته، بارها عنوان شد که قرار است ایرانمال بخاطر این تخلفات و دور  زدن قانون و بدهی بانکی به نفع دولت مصادره شود؛ اما فقط ادعا بود ... لاحول و لاقوه الابالله.../داود مدرسی 

 


انتهای پیام/