پرچم ایران در بین 1000 بانک برتر جهان توسط بانک پاسارگاد با افتخار به اهتزاز درآمد

پیام اقتصاد آنلاین : بانک پاسارگاد در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان در سال 2023 که توسط نشریه بنکر و به‌صورت سالیانه اعلام می‌شود، علاوه بر صعود 115‌پله‌ای نسبت به سال قبل و کسب جایگاه بی‌سابقه 205، رتبه اول خاورمیانه و دوم جهان در معیار بازده سرمایه (ROC) ، رتبه اول خاورمیانه و 15 جهان در معیار بازده دارایی (ROA)و رتبه 17 خاورمیانه بر اساس معیار سرمایه لایه یک را کسب کرد.


پرچم ایران در بین 1000 بانک برتر جهان توسط بانک پاسارگاد با افتخار به اهتزاز درآمد

به‌گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، نشریه بنکر در ماه جولای هر سال، نسبت به انتشار رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان اقدام می‌کند. این نشریه در سال جاری نیز با توجه به گزارش‌های مالی سال1400، نتیجه این رتبه‌بندی را بر اساس معیار سرمایه لایه یک (Tier-1 Capital) اعلام کرده است.

بانک پاسارگاد که تنها نماینده کشورمان در رتبه بندی سال 2023 بود، با صعود 115‌پله‌ای نسبت به سال قبل، جایگاه بی‌سابقه 205 را کسب کرد. رشد چشمگیر 115‌پله‌ای بانک پاسارگاد، نام آن را در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک(Highest Mover Bank) در سطح خاورمیانه قرار داد تا افتخاری دیگر را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاورد.

بر اساس نتایج این رتبه‌بندی، بانک پاسارگاد در میان بانک‌های خاورمیانه جایگاه 17ام را کسب کرد. مقایسه اطلاعات بانک پاسارگاد با بانک اول خاورمیانه (Saudi National Bank) بیانگر این مطلب است که رقم سرمایه لایه یک بانک مزبور تقریبا 4 برابر سرمایه لایه یک و مجموع دارایی‌های آن 3 برابر دارایی‌های بانک پاسارگاد است. با این حال بازده سرمایه بانک پاسارگاد 3 برابر بازده سرمایه آن بانک بوده که بیانگر نسبت‌های مناسب سودآوری بانک پاسارگاد در صنعت بانکداری، مدیریت موفق دارایی‌ها و نیز تبدیل سرمایه به سود است

در ادامه موفقیت‌های کسب شده، بانک پاسارگاد با کسب بازده 44.22درصدی بر اساس معیار نرخ بازده سرمایه(ROC)، رتبه اول خاورمیانه و رتبه 2 جهانی و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده 3.71درصدی رتبه اول خاورمیانه و 15 جهان را نیز کسب کرد.  

گفتنی است در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان که توسط نشریه بنکر صورت می‌پذیرد، بانک‌ها بر اساس شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان، سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و نتیجه دقیقی از وضعیت آن‌ها ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/