گروه صنعتی انتخاب چه جوابی دارد؟!/دردسر مردم بعد از خرید تلویزیون های اسنوا و دوو
پیام اقتصاد آنلاین:مشکلاتی که در حوزه محصولات خانگی و صوتی و تصویری وجود دارد علیرغم تمام هشدارها و انظارها کماکان به قوت خود باقیست.
انحصار ایجاد شده در این حوزه نه تنها کمکی به کیفیت و کمیت نکرده بلکه باعث شده در این میان مردم متضرر اصلی باشند.
بعد از مشکلات ایجاد شده به دنبال شدت گرفتن تحریمها تصمیم بر آن شد شرکتها و کمپانیهای کرهای از کشور اخراج شوند و بازار به طور کامل در اختیار شرکتهای داخلی که تماما مونتاژکار هستند قرار گرفت.
در واقع از دید اهل فن شرکتهای مذکور به نام تولید داخل قطعات دست چندم چینی را وارد کرده و پس از آن با مونتاژ این قطعات لوازم خانگی را به نام تولید داخل وارد بازار مینمایند. از همین رو است که مردم در همین مدت تجربه تلخی از استفاده از کالاهای مذکور دارند. مردم میگویند در واقع پول کالاهای کرهای را پرداخت میکنیم اما در نهایت باید کالهای چینی بیکیفیت مونتاژی را به نام تولید داخل دریافت کنیم.
به نظر میرسد این موضوع جفای آشکاری در حق مردم است و باید مسئولان مرتبط در این خصوص فکری عاجل کنند.
چندی پیش در گزارشی به این موضوع پرداختیم که برند «جیپلاس» با وجود تبلیغات گسترده میدانی اما از نظر کیفیت و رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش شرایط رضایت بخشی ندارد. اکنون به دنبال درج گزارش مذکور، پیامهای دیگری نیز برای ما ارسال شده که نشان میدهد شرایط کیفی و خدمات پس از فروش اسنوا(گروه صنعتی انتخاب) نیز آشفته است.
رویکرد شرکتهای داخلی در سرهمبندی قطعات چینی دست چندم باعث شده تقریبا هیچ برند داخلی مورد اطمینان مشتریان نباشد.
چندی پیش یکی از خوانندگان با اشاره به خرید تلویزیون اسنوا از گروه انتخاب به نکاتی اشاره کرده که حیرتانگیز است. این شهروند برای ما نوشته است: « چند ماه پیش برای خرید تلویزیون به یکی از فروشگاههای بزرگ غرب تهران رفتم. به خاطر ممنوعیت واردات، کل تلویزیونها ایرانی بود. سرانجام از بین تلویزیونها، تلویزیون دوو را انتخاب کردم. دوو و اسنوا هر دو محصول گروه صنعتی انتخاب هستند و فروشنده گفت تفاوتی با هم ندارند. تلویزیون را خریدم و برای نصب تلویزیون هم از نمایندگی، انصافا خیلی سریع آمدند. اما یک هفته بعد تلویزیون هنگ کرد! روی یک صفحه ثابت مانده بود و به جز پلتفرمهایی مثل نماوا و فیلیمو، از آن صفحه خارج نمی شد. با نمایندگی چندین بار تماس گرفتم تا برای رفع مشکل تلویزیونی که یک هفته بود خریده بودم بیایند اما پس از کلی معطلی و تماسهای مکرر و اعتراض، بعد از پنج روز، یک تعمیرکارشان تماس گرفت و راهنمایی کرد تا از راه دور مشکل حل شود. پرسیدم چرا اینطور شده؟ تعمیرکار گفت تلویزیونهای جدید ما یک باگ نرمافزاری دارد که وقتی پیغام بهروزرسانی برایتان آمد نباید آن را بهروزرسانی کنید چون دوباره هنگ میکند! تعجب کردم و دیدم انگار تنها چاره، بهروزرسانی نکردن است! اما حالا که پنج شش ماه گذشته هرچند وقت یکبار تلویزیونم هنگ میکند؛ روی صفحه سیاه ثابت میماند؛ موس کنترل تلویزیون گاهی از کار میافتد و خلاصه تلویزیونی خریدهایم که نباید بهروزرسانی کنیم و این مشکلات را هم دارد! واردات را ممنوع کردهاید؛ لااقل تلویزیون درست و حسابی دست مردم بدهید....»
امیدواریم اسنوا (گروه صنعتی انتخاب) پاسخی قانعکننده در مورد کیفیت محصولات خود داشته باشد. هیچ برندی نمیتواند به صرف تبلیغات گسترده جایگاهی پیدا کند.
در پایان طرح این سوال از شرکتهایی نظیر اسنوا (انتخاب) مهم است. اگر انحصار همین امروز شکسته شود و محصولات کرهای و ژاپنی نظیر الجی، سونی و ... وارد کشور و به قیمت واقعی عرضه شوند آیا کسی حاضر است که مثلا تلویزیون اسنوا را خریداری کند؟
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0