چه کار کنیم کسب و کارمون رشد درامدی انفجاری رو تجربه کنه؟
پیام اقتصاد آنلاین : همیشه ما دوست داریم کسب و کارمون یه تکونی به خودش بده و یه رشد انفجاری رو تجربه کنه ولی چجوری؟
1.روی یه گروه خاص از مشتریا متمرکز بشید
بازار رو بررسی کنید، یه نگاه به فروشای قبلیتون بندازید و این سوالو بپرسید به چه گروهی محصول بیشتری فروختید؟! این گروهو شناسایی کنید و سعی کنید تمرکز بازاریابی، تبلیغات و تولید محصولتونو مخصوص این گروه قرار بدید. اینجوری شانس رشد وحشتناک شما خیلی زیاد میشه.
2.تبلیغ کنید
رشد طبیعی و ارگانیک خیلی عالیه ولی اصلا از تبلیغات غافل نشید. تبلیغ میتونه فروش و درامد انفجاری براتون داشته باشه. برای تبلیغات از تکنیک 10-10-10-70 استفاده کنید. یعنی 3 تا محتوای تبلیبغاتی با مفاهیم متفاوتی درست کنید و برای انتشار هرکدومشون 10درصد بودجه تبلیغاتتونو خرج کنید و تبلیغی که بیشترین بازدهی رو داشت بردارید و برای 70 درصد بقیه پولی که میخواید خرج تبلیغ کنید، مدنظر قرار بدید.
3.استفاده از افیلیت مارکتینگ
به بازاریابای آزاد و افرادی که علاقه به بازاریابی دارن بگید در صورت فروش محصولتون پورسانت میدید. اینجوری شما به رایگان صدها و یا هزاران بازاریاب دارید که از کانالها و راههای خودشون برای فروش محصولات شما استفاده میکنند و اینجوری محصولات شما چند برابر حالت عادی میتونه فروش داشته باشه. شما زمانی پول خرج میکنید که محصولی فروخته شده و باید درصدی از سود رو به بازاریاب بدید، برای همین ترسی از ضرر نخواهید داشت.
4.جشنواره فروش راه بندازید
جشنواره فروش راه بندازید برای مدت بسیار محدودی تخفیف بدید، محصولات کمفروشتونو با محصولات اصلیتون ترکیب کنید و در قالب پک با تخفیف بفروشید. بسیاری از کسب و کارها فروش یک سالشون رو در چند شب جشنواره فروش تجربه میکنن.
5.کانالها بازاریابیتونو افزایش بدید
اگه تا دیروز فقط مثلا توی اینستاگرام فعالیت داشتید، الان شروع کنید توی تلگرام، توییتر، یوتیوب فعالیت کنید، سایت بزنید و برای فروش حضوری هم تلاش کنید. همه جا بودن شما باعث میشه مشتریهای بالقوهتونو از دست ندید و دسترسی به شما راحتتر باشه. اگه مشکل زمان کمی برای تولید محتوا توی این همه پلتفرم دارید از چت جی پی تی برای تولید محتوا کمک بگیرید.
6.همکاری استراتژیک بازاریابی کنید
برید کسب و کارهایی که مخاطبایی از جنس شما دارن ولی محصولشون با شما فرق داره رو پیدا کنید و شراکت دو سر سودی بکنید. یعنی شما از کانالهای تبلیغاتی خودتون اون کسب و کار رو تبلیغ کنید و اون کسب و کار هم از کانالهای خودش شمارو تبلیغ کنه. مثلا یه کیک فروشی میتونه با یه فینگرفودفروشی این همکاری رو بکنه.
7.رویداد و مسابقه راه بندازید
با توجه به حوزه خودتون رویداد و مسابقه چه آنلاین چه حضوری راه بندازید و خودتونو به مرجع حوزه کاری خودتون تبدیل کنید. مثلا به عنوان یه برند لباس بین طراحای لباس مسابقه بهترین طراحی راه بندازید و به بهترین طراح هدیه بدید؛ یا به عنوان یه زن کارآفرین رویداد ویژه زنان کارآفرین راه بندازید و به برندینگ خودتون و کسب و کارتون روح تازهای بدمید.
8.سمت پلتفرمی شدن برید
پلتفرمی شدن یعنی تبدیل شدن به مرکز عرضه و تقاضای بازار خودتون. برای همین نیاز نیست تمام محصولات و خدمات برای خودتون باشه و شما میتونید همکار خودتونو به مشتری محصول همکارتون وصل کنید و پورسانت خودتونو را بردارید. هیچوقت شما به تنهایی نمیتونید به تمام نیازهای بازارتون پاسخ بدید، ولی با این کار شدنیه!
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0