فرشید

اگر فروشنده هستید این مطلب را بخوانید

فرض کنید یکی وارد فروشگاه میشه و میگه یه هدیه برای نامزدم میخوام.شما فلان محصول رو بهش پیشنهاد میدید، یه نگاهی میکنه و بررسی میکنه و میگه نه قیمتش بالاست.


اگر فروشنده هستید این مطلب را بخوانید

اون نگفته من پول ندارم یا چیز ارزونتری میخوام.ولی ما بلافاصله یه چیز ارزونتر بهش معرفی میکنیم. در واقع در آنِ واحد دو حس بد را بهش منتقل میکنیم، اول این مَثل توهین آمیز هرچی پول بدی آش میخوری و دوم این حس ضرر که پس بیا این جنس بی کیفیت را ببر.

در بیشتر مواقع منظور مشتری اینه که این محصول نشون نمیده که قیمتش اینقدره، یا به عبارتی من چقدر برای هدیه اهمیت قائل شدم. اتفاقا شما باید اول محصول گرونتری را  پیشنهاد بدید( که با هوشمندی خودتون تشخیص میدید ویژگیهای بالا را داره) و بعد اگر مشتری واضح گفت نمیخوام اینقدر هزینه کنم به سمت محصولات ارزونتر بروید. ضمن اینکه اینطوری از وزن روانی همون محصول اول هم کم میشه وتا حدی قیمتش متعادل تر به نظر میاد. به شخصیت مشتری هم توهین نشده. باید در نظر داشته باشید آدمها برای برطرف کردن یک مسئله(حس یا درد) پیش شما میایند و اگر محصول شما دقیقا اون مورد را حل کنه قیمتش چندان هم که فکر میکنید مهم نیست.

جالبه که بدونید حدود 40 درصد مواقع مشتریها محصول گرانتر را خریداری میکنند که تا امتحان نکنید باور نمیکنید.

انتهای پیام/