۵۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی آماده شده است 26 بهمن 1403 پیام تبریک مدیرعامل فولاد هرمزگان درپی کسب نخستین رکورد تولید در سال جدید 3 اردیبهشت 1403 دویست و چهاردهمین جلسه تولید برگزار شد 28 مهر 1403 افتتاح پروژههای ملی میدکو 12 تیر 1403 تندیس ملی رضایتمندی مشتری به فولاد خوزستان تعلق گرفت 6 آذر 1403 وحید حقانیان را اصلا نباید به داخل وزارت کشور راه می دادند! 13 خرداد 1403 نشست صمیمی مدیرعامل با کارکنان و خانواده های صندوق قرض الحسنه شاهد در مشهد مقدس 17 شهریور 1403 صعود ذوب آهن به جایگاه ششم برترین های بورس کالا 2 مرداد 1403 کسب تندیس شرکت حامی و پیشرو در کیفیت توسط گل گهر 18 شهریور 1403 کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنشهای شبکه پرداخت و کارتخوان فروشگاهی در آبانماه سال جاری 21 آذر 1403 فولاد هرمزگان غرفه برتر نمایشگاه تخصصی محصولات برتر دانشبنیان 30 دی 1403 حمایت بانک صادرات ایران از دانشبنیانها کمک به چرخه صنعت کشور است 28 تیر 1403 عدم اکتشاف معادن در ایران، پاشنه آشیل صنعت فولاد است 1 تیر 1403 بیمارستان کیش در کانون تحولات اساسی و ارتقاء سطح خدمات درمانی 28 دی 1403 به محصولات تولید داخلی فولاد مبارکه افتخار میکنیم 2 مهر 1403 قدردانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از بانک ملت 21 تیر 1403 منتظر بروز فساد در بازار طلا باشیم/افزایش مشکلات با ورود بانک مرکزی به بازار طلا 23 دی 1403 روز خبرنگار بر آنانی که برمدار بصیرت افزایی و امیدآفرینی اصرار میورزند، مبارک باد 16 مرداد 1403 امکان معرفی حساب وکالتی با راهاندازی سامانه فیروزه بانک ملی ایران 18 بهمن 1403 تغییر ساعت کاری شعب گیلان و مازندران بانک کارآفرین 26 دی 1403
تحلیلگران پیش بینی می کنند که مردم در مرحله دوم انتخابات ممکن است شیوه دیگری را برای بیان حرف های ناگفته و حقوق از دست رفته خود اتخاذ نمایند و اینبار اندیشه های مردم محور، آزادی خواهانه و عدالت جویانه دکتر پزشکیان مورد استقبال گسترده تری از مردان و زنان کشور عزیزمان در پای صندوق آراء قرار گیرد.
صنعت نفت، به عنوان یکی از حیاتیترین صنایع اقتصادی جهان، به ویژه برای کشورهایی که به عنوان تولیدکننده و صادرکننده نفت شناخته میشوند، از اهمیت ویژهای برخوردار است. تحریمهای اقتصادی و سیاسی میتوانند تأثیرات عمیقی بر این صنعت داشته باشند. این متن به بررسی ساز و کارهای مدیریتی در صنعت نفت در دوران تحریم پرداخته و راهکارهای مختلف مدیریت برای مقابله با چالشهای ناشی از تحریمها را مورد تحلیل قرار میدهد.
طی دو دهه گذشته به شکلی نسبتا پایدار، محصولات حیوانی 16 درصد از کل تجارت محصولات کشاورزی را تشکیل میدادند اگرچه نگرانی های فزاینده ای در مورد پایداری غذاهای حیوانی از نظر سلامت انسان و سیاره وجود دارد ؛ اما ارزش تولید جهانی گوشت از حدود 65 میلیارد دلار در سال 1961 به 366 میلیارد دلار در سال 2014 (در دوره ثابت 2004-2006 دلار آمریکا) افزایشی بیش از 500 درصد داشته است .
به باور بسیاری، مهمترین کارکرد روابط عمومیها، پیامرسانی است و بنا به برخی تعاریف؛ پیام یا پیغام، مجموعهایست از اطلاعات که از سوی فرستندهای برای یک یا گروهی از گیرندگان فرستاده میشود. پیامها، از کلمات یا تصاویری تشکیل میشوند که ممکن است پیچیده به نظامی از رمزگان یا سپهری از نشانهها باشند. «مارشال مک لوهان» در کتاب «درک رسانهها» معتقد است؛ فنآوری به شکلی پیاپی و بدون مقاومت، درک ما را عوض کرده، جامعه را شکل داده و تغییرات اجتماعی را موجب میشود. از این رو، رسانهها را نیز به عنوان بخشی از فنآوری و جنبش تحول آفرین قلمداد کرده و جملهی مشهور «رسانه، پیام است» را، بیان نمود. گرچه این حرف بیراه نیست و نمونهها و مصادیق آن را میتوان دید و مشاهده کرد، اما نمیتوان به شکلی افراطی بدان مؤمن بود. زیرا گاهی انواعی از رسانهها، محبوبیت خود را در جامعه یا جوامعی، یا در دوره یا زمانهای از دست میدهند و نتیجتا نمیتوانند هم معنایی خود با مفهوم پیام را حفظ نمایند. از دیگر سو، اشخاصی چون «کاستلز» و «ژان بودریار» در نقد سخن مک لوهان، نَه تنها رسانه را خود پیام ندانستند، بلکه این گونه بیان داشتند که؛ «پیام، رسانه است» لیکن صحت این سخن را نیز نمیتوان بر تمامی زمانها و مکانها منطبق دانست. آن چه دانسته شده آنست که؛ شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی گفتمانی، نقشی مؤثر در کارآمدی و ناکارآمدی هر دو نظر و مصادیق عینی و عملی آن داشته و چنانچه به یکی به دیدهی «تـز» و به آن دیگری به چشم «آنتی تـز» بنگریم، شاید بتوان راه سومی را پیشنهاد داد. این «سنتـز» زمانی محقق میشود که فارغ از هیاهوی پیامرسانی و بیهراس از غول سالاری رسانهای، هریک را در جایگاه خود ارزش و مقام داده و ظرف و مظروف را هم قدر بدانیم.
کارکنان و مدیران روابط عمومیها در صنعت بیمه طی سال ها و دهههای گذشته همیشه نقش موثری در سازمان خود برعهده داشته و ویترین مجموعه کاری خود بودهاند. با توجه به اینکه با سرعت شتابان تحولات نظری و تکنولوژیک ارتباطی در حال وقوع است، روابط عمومیها به عنوان پیشانی سازمان ها و شرکت ها ناگزیر به حرکت سریع هستند تا ازقافله پیشرفت جا نمانند.
امروزه شناخت مخاطب همان مفهوم گذشته از مخاطب نیست. مخاطب امروزه کسی نیست که پیامهای منتشر شده در رسانه های گروهی را ببیند و بشنود و یا بخواند و بی کم و کاست آنرا بپذیرد، بلکه مخاطب امروز، فهم پیام را بر مبنای مفاهیم شکل گرفته در ذهن خود دریافت می کند .
عدهای به عمد در قانون بندهای ضد رشد تولید و سرمایهگذاری داخلی میچپانند و به زور سعی دارند ورای صلاح کشور عمل کنند! (بند س) که خوشبختانه فعلا موفق نشدند!
با توجه به تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل، آیا این تاثیر بر رسانه ها چالش آور است یا شاهدآغاز طلوع عصری نوین بر صنعت رسانه و خبر هستیم؟
محمد باقر قالیباف روزهای سختی را از نظر سیاسی می گذراند.او از هر جهت توسط تندروها تحت فشار قرار گرفته تا به خواسته های آنان تن دهد.او حتما می داند اگر به این خواسته ها تن دهد چه بسا کرسی ریاست مجلس را حفظ کند ولی نهایت یک سخنگو بیش نیست و اگر هم به خواسته ها تن ندهد به نوعی مهر تایید بر پایان عمر سیاسی خود زده است.
صدور احتمالی حکم جلب نتانیاهو و برخی مقامات ارشد رژیم اسرائیل توسط دیوان کیفری بینالمللی شاید مهمترین اتفاق از زمان تأسیس اسرائیل باشد. این اتفاق چنان جدی و حائز اهمیت خواهد بود که لازم است از الان برای مواجهه با آن در داخل کشور - با هماهنگسازی تمامی نهادها - برنامهریزی شود.
تولید کیفی هر محصول یک کمیت قابل اندازهگیری است و رابطه مستقیم با کل فعالیتهای صورت گرفته از ابتدا تا انتهای فرایند تولید دارد، نیروی انسانی در کل این فرایند نقش دارد، نیروی انسانی با توجه به تفاوت توانائی(میزان تجربه و دانش، توان فکری و جسمی) مسلماً بدون خطاء و اختلاف نخواهد بود و این امر میتواند تاثیر مستقیمی در کیفیت داشته باشد، پس بایستی به روشی این خطاها و اختلافات را به حداقل رساند.
پاسخ تنبیهی ایران به #اسرائیل که برآمده از حق دفاع مشروع بود، به رغم بازدارندگی هوایی دولت های امریکا، بریتانیا، فرانسه و… ، هیمنه نظامی و پدافندی اسرائیل و همچنین قدرتنمایی بلامنازع این رژیم اشغالگر و کودککش را به چالش کشید.
در خصوص دلیل نامگذاری روز 25 فروردین به عنوان روز ملی منابع انسانی می توان به این موضوع اشاره نمود که برای اولین بار در کشور، درسال 1391 در مدل تعالی 34000، روز ملی منابع انسانی پیشنهاد و به سازمان ها ارائه شد و به تدریج مورد استقبال سازمان ها قرارگرفت. از این جهت که شکوفایی و تعالی انسان در سازمان ها؛ هدف اصلی مدل 34000 است و این روز در تقویم، مصادف با سالروز بزرگداشت مقام عطار نیشابوری؛ نظریه پرداز تعالی هفت مرحله ای (هفت وادی سلوک در تصوف) می باشد، ایجاب می کرد که این روز همزمان به عنوان روز ملی منابع انسانی نامگذاری گردد.
نوآوری برای سازمان های صنعتی که موتور اصلی اقتصاد جهان هستند، فرصت هایی استثنایی و چالش های ژرف به همراه دارد. نوآوری ضمن اینکه ابزار قدرتمندی در ایجاد تمایز رقابتی به شمار می رود و به شرکت ها نیرو می دهد که به بازارهای تخصصی تازه رخنه کند و به حاشیه سود بالاتری برسند، نوعی مسابقه رقابتی نیز هست که باید با شتاب و مهارت و دقت در آن پبش تاخت. برای یک شرکت نوآور بودن کافی نیست بلکه برای موفق شدن، باید بهتر از رقبایش نوآوری کند. در این یادداشت به سوالاتی در این حوزه پاسخ خواهیم داد که سه تا از مهمترین این سوالات عبارتند از:
مخالف موشک پراکنی در شرایط فعلی بودم و هستم و معتقدم بازدارندگی اصلی از نظامی دموکراتیک، جامعهای متحد و پویا و اقتصادی قوی و توسعه پایدار میگذرد.