گزارش پیام اقتصاد آنلاین از ایجاد سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات

بانک ایران زمین در خدمت رفاه و آسایش مردم

پیام اقتصاد آنلاین: توسعه شگفت انگیز فن آوری اطلاعات و گسترش آن به بازارهای پولی و بانکی جهانی علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانک ها, روش های جاری بانکداری را نیز متحول و دگرگون ساخته است. با رشد روزافزون معاملات تجارت الکترونیک در سطح جهان و نیاز تجارت به حضور بانک ها برای نقل و انتقال منابع مالی, بانکداری الکترونیک به عنوان بخش تفکیک ناپذیر از تجارت الکترونیک و دارای نقش اساسی در اجرای آن است. سیستم بانکداری الکترونیک یکی از بازارهای ضرور برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک است که همگام با سیستم های پولی و مالی جهانی عمل و فعالیت های مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل می کند. در حقیقت می توان گفت که بدون بانکداری الکترونیک, تجارت الکترونیک نیز محقق نخواهد شد.


بانک ایران زمین در خدمت رفاه و آسایش مردم

اگرچه مفهوم بانکداری الکترونیک و استفاده از آن، نسبتا جدید به نظر می‌رسد، اما استفاده از بانکداری الکترونیکی در ایران به دهه‌ها قبل باز می‌گردد. “بانک تهران” در سال ۱۳۵۰ با راه اندازی حدود ۱۰ خودپرداز در شعبه‌های خود اولین تجربه E-banking را به مشتریان بانکی ارائه کرد. از مهم‌ترین تحولات توسعه بانکداری الکترونیکی، نهادینه‌سازی سامانه‌های بانکداری متمرکز در بانک‌ها بوده است. با ایجاد و گسترش بانکداری متمرکز، تمامی عملیات مربوط به انتقال، پرداخت، مغایرت گیری و دیگر عملیات رایج بانک‌ها به صورت متمرکز در پایگاه داده ستادی هر بانک ثبت می‌شود. به صورتی که مشتریان برای انجام هر عملیات بانکی نیاز نباشد، حتما به محل شعبه افتتاح حساب مراجعه کنند.

صنعت بانکداری از جمله صنایعی است که همواره در خط مقدم به‌کارگیری فناوری‌های نوین در عملیات داخلی و خدمات‌دهی به مشتریان خود قرار دارد که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن «بانکداری الکترونیکی» است.

گسترش زیر ساخت‌ها و کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر به همراه رشد و توسعه‌ بانک‌ها با ایجاد بانکداری اینترنتی باعث ایجاد تحولی شگرف در انجام کارها توسط ادارات و ارائه خدمات به مشتریان شده است. امروزه روش‌های متعدی از بانکداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارائه خدمات بانکداری و مالی از طریق تلفن همراه، تلفن ثابت و کامپیوترهای شخصی انجام می‌شود. سهولت انجام خدمات بانکی توسط این ابزارها باعث شده تا مشتریان بانک‌ها از این روش‌ها استقبال کنند.

در همین راستا ،اخیرا بانک ایران زمین اعلام کرده است به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، این بانک اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قراردادهای تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است.

در واقع ،  از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند.

مشتریان بانک ایران زمین می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند. 

گفتنی است ،این اقدام بانک ایران زمین خدمتی به مردم و در جهت توسعه بانکداری الکترونیک محسوب می شود.بطوریکه مشتریان برای اطلاع از جزییات قراردادهای بانکی خود نیازی نیست به شعبات این بانک رجوع کنند.

 

انتهای پیام/