پیام مدیرعامل بیمه ایران به مناسبت ‏ «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی»‏

پیام اقتصاد آنلاین :  27 اردیبهشت به عنوان «روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی» و بنا به اهمیتی که دارد آغاز هفته ای با همین نام نامگذاری ‌شده، مصادف است با 17 ماه مه میلادی که در سطح جهانی نیز به عنوان «روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» نام گرفته است؛ این روز فرصتی است تا جامعه و مدیران و تصمیم گیران کشور به صورت جدی تر، نگاهی ژرف داشته باشند بر جایگاه روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی و ارتباطاتی امروزی.


پیام مدیرعامل بیمه ایران به مناسبت ‏ «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی»‏

در دوران حاضر، دیگر روابط عمومی صرفا یک شغل نیست و به واقع یک ویژگی اخلاقی برجسته است که همگان باید خویشتن را به این خصلت نیکو آراسته سازند، به ویژه آنان که در مراودات با مردم پیشقراول بوده و در صف نخست قرار دارند.

امروزه دیگر می توان با قطعیت گفت که هدف یک روابط عمومی خوب، نه تنها باید حل مشکلات احتمالی بین سازمان و مردمی باشد ک با آن سازمان سرو کار دارند، بلکه یک روابط عمومی ایده آل باید کانالی معتبر و امن برای تبادل اندیشه ها و افکار باشد.‏

اهمیت جایگاه و نقش روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه ‏عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده ‏است، به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و ‏دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط ‏عمومی‌های آن‌ها وابسته است.‏

تحریم های ظالمانه و بحران های اقتصادی، نهاد روابط عمومی را در جمهوری ‏اسلامی وارد مرحله بزرگی از حیات خود کرد. شرکت سهامی بیمه ایران و به تبع آن روابط عمومی ‏شرکت نیز راهبرد ها، راهکارها، فرآیندها، ابزارها و زیرساخت‌‌های جدیدی را با توجه به شرایط ‏بحرانی پیش آمده، معرفی کرد و سرعت فرایندهای دیجیتال و هوشمند کردن سامانه های درون و ‏برون سازمانی و عمومی خود را که از 10 سال پیش آغاز کرده بود، با سرمایه گذاری مناسبی بشدت ‏افزایش داد. ‏

در سال های اخیر، تمرکز روابط عمومی بیمه ایران بر استفاده حداکثری از فنآوری های بروز و بر ‏بستر ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی کردن امور بوده است؛ به گونه ای که منجر به تغییر کامل رویکردها و عملیات این نهاد به ‏سمت توسعه ارتباطات تمام الکترونیک و افزایش حضور در فضای مجازی شد.

در همین پیوند روابط عمومی بیمه ایران توفیق یافته است در ‏فرایندهای بروز رسانی نظام ها و ساختارهای در حال تحول خود، زیرساخت‌‌های لازم را ایجاد کرده، ‏قابلیت‌‌های دیجیتال خود را توسعه داده و مزیت رقابتی جدیدی برای بیمه ایران ایجاد کند.‏

همچنین، تلاش مدیران و کارگزاران روابط عمومی بیمه ایران برای آشنا ساختن هرچه بیشتر و بهتر مردم و مجموعه مدیریتی ارشد و تصمیم گیر با کارکردهای روابط‌عمومی و شناخت و جلب رضایت افکار عمومی در قبال سازمان در حال به بار نشستن است.

در پایان، برخود وظیفه می دانم «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» را   به تمامی مدیران، مسئولان و کارکنان ‏ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی صنعت بیمه کشور و به ویژه همکاران سختکوش عزیزم در اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه ایران و رابطان روابط عمومی واحدهای اجرایی در تهران و استان های سراسر کشور که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و ‏صحیح اطلاعات گام بر می‌دارند، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون عزیزان را از درگاه ایزد منان ‏مسئلت نمایم.

انتهای پیام/